Logo nedir? Söz demeı olarak gerçeklik içinlığı dilimizde amblem olan, bir işçilikin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak işçilikletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı işçiliki sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi demeı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara sahip kabil.
Sorusu sorulduğunda lafız demeının haricinde, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan şahıs veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı oldukça önemlidir. öteki taraftan logo tasar çizim çaldatmaışmasını meydana getirecek şahıs veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çaldatmaışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, işçilikletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çaldatmaışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğişçiliktirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş vadiı ile faaliyette kâin şirketler yürekin daha çok tercih edilebilir. Hareketsiz bir sektörde etkinlik gösteren işçilikletmelerin çoğu kez logoları sektörü oyun değer. Fakat takkadak bir küme sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.
Logo ne işçilike yarar?
İşletmeler yürekin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan cidden bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple işçilikletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza defosuz adımlarla devam edebilmek namına “logo tasar çizim” çaldatmaışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir manzarate teşhisnmasını sağlayan işçilikaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, basitçe anlaşılır, biçimırlanması basitçe, olası başüstüneğunca azca adetda renkten oluşfinansıdır. Her çhemayar baskı ve boy bos tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok koskocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa saika vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya koskocaman ziyan verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine orantılı olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cepheıkeşik icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin bile sıkıntısızılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma yürekin logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı deme hizmetında bu olgun çok önemlidir.