Tabiattaki bütün güzelliklerin davetine engelsiz olan çocukların, kişiliklerinin şekillenmeye temelladığı senelerde tanışacakları başka zanaat aktivitelerinden pozitif olarak etkilendikleri aprintr. Tüm bu zanaat dalları arasında hiç şüphesiz, müziğin ayrıcalıklı bir yeri vardır. Çocukların fiziki, bilişbaskın ve sosyal vürutimleri sinein eğitimciler, erken yaşta edinilen müspet müzikal tecrübelerin önemini vurgulamaktadırlar.
Çocuğun müzikle kurduğu ilinti, nene karnında başlayan doğal bir ilişkidir. Mader kalbinin ritmik atışlarını dokuz kamer boyunca dinleyen bebek, özellikle duyularının vüruttiği son dönemlerinde, annesinin sesinin farklı tonlarına, bu tarz şeylerin anlamlarına karşı romanesk bir bağ vüruttirir. Müziği duyabilir, annesinin mırıldandığı melodileri tanıyabilir. Gebeliğin son zamanlarında annesinin söylediği sakin melodileri, doğumundan sonra da tanıdığı ve bunları duyunca sakinleştiği ispat etmiştir.
Dünyadaki her tarımün, kendine özgü ninnileri vardır. Ninni, nene ile bebek arasında oturmuş, müzikal bir romanesk ilişkidır. Aynı ölçüde meselelevseldir de; annenin, çocuğuna, düzlemın uyumak sinein güvenli bulunduğunu belirtmesinin bir yoludur. Er dönemlerde, bebek – nene – ata arasında kurulacak musiki bağı, gitgide yaşayacakları romanesk ilişkileri esenlamlaştıracaktır. Bebeklikten çısoy çocuk, kendini esenlıklı bir yetişkin meydana getirecek etkinliklerle tanışırken, müziğe özel bir örutubet verir. Etrafıyla olan ilişkilerine ve oyunlarına müziği severek ekler. Dış cihan ile ilişkilerinde musiki, onun sinein yararlı bir komünikasyon kaynağı haline gelmektedir.
Ülkemizde her dönem ihmal edilen sistemli ve kapsamı geniş musiki eğitimi, yakınlarında şekillerde çocuklarımıza sunulamadığı sinein, fiziki ve ruhsal vürutimlerinde önemli bir destekten mahrum lakırtıınmaktadır. Burada, bilim bilimleri ve yabancı gönül kabil derslerin çok önemli bulunduğunu bilici ve zanaat etkinliklerinin çocuğu “derslerinden hileıkoyacağını” düşünen nene-babaların da, bilim eksikliğinden meydana gelen hataları vardır. Müzik eğitiminin, uzun dönemde bilimsel niteliği olan temeları içindeki şaşırtıcı önemiyle alakalı birkaç aralıkştırmaya taraf verelim: